Одним з основних компонентів допрофільної та профільної
підготовки є курси за вибором і факультативи. Зазначені
курси сприяють одержанню старшокласниками чітких уявлень про свою майбутню
професію, що так чи інакше має бути пов'язана з філологією (учитель-словесник,
журналіст, редактор, коректор, перекладач, фольклорист, науковець філологічної
спеціалізації тощо), а також дають змогу виробити особистісні риси та фахові
навички.
Відповідно до Концепції літературної освіти (наказ від 26.01.2011 № 58) літературні курси у
школі сприяють всебічному розвитку школярів, визначенню свого місця в широкому
полікультурному й полімовному просторі, вихованню любові до книги, інтересу до
духовних надбань своєї країни та людства, взаємоповаги до людей різних
цивілізацій та національностей.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року, подаємо рекомендовану кількість видів контролю у процесі вивчення літератури у кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Вчитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контрою відповідно до рівня підготовки учнів, особливостей класу тощо, але не перевантажуючи учнів.
Українська мова в загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин, російська мова та література, мови і літератури інших національних меншин
На сучасному етапі розвитку суспільства основним завданням державної освітньої політики є створення умов для розвитку особистості й творчої самореалізації кожного громадянина.